A versenyre való nevezési lehetőséget és egy doboz versenyzéshez szükséges LEGO csomagot a FIRST LEGO League Magyarország Egyesülettől kaptuk.
„A gyerekek 2-6 fős csapatokban dolgoznak együtt a LEGO robotikai készletek, valamint a FIRST LEGO League Explore készlet együttes használatával. A hangsúly az együttműködésen és a kommunikáción van, illetve azon, hogy együtt építsenek, tanuljanak és játsszanak. A gyerekeket minden foglalkozáson ösztönözni kell arra, hogy dolgozzanak együtt csapattársaikkal, figyeljenek egymásra, próbálják ki magukat minél több területen és osszák meg ötleteiket.” – https://www.firstlegoleague.hu/explore.htm
A felkészülésre szűk két hónap állt rendelkezésre. A verseny témája a közösségi tér, színház, koncertek és múzeumok népszerűsítése mellett a játszóterek, valamint a biztonságos sportolási lehetőségek kialakítása volt. A pályamunka elkészítéséhez a kapott LEGO csomagot használtuk, valamint a már rendelkezésre álló WeDo robotot.
A feladat elkészítése során nagyon sokat fejlődött a gyerekek közötti csapatmunka, a kommunikáció, az algoritmikus gondolkodás, valamint a tervezés, a programozás és a tesztelés folyamata. A WeDo robot működése és programozása új ismeretként jelent meg. A gyerekek fokozatosan ismerték meg a robot működését.
A múzeum energiával történő ellátása érdekében a gyerekek szélmalmot is éptettek, amelyet robotizáltak. A következő lépésben a mozgást hanggal egésztettük ki. Így készült el a színpad, mely körbe forgott az énekessel és közben zenélt is. Az igazi kihívást a gördeszkapálya jelentette. A robotba dőlésszög érzékelőt építettünk és használtunk. Olyan pályát kellett építeni, melyen a robot képes volt mozogni. A megfelelő dőlésszög elérése után a gördeszkázó robot irányt váltott.
A vetélkedőre online módon 2024. május 30-án került sor. Az iskola csapatát a következő tanulók alkották: Keller Péter, Jávorszki Kristóf, Borsik Ádám, Ludányi Laura, Pipis Annaróza és Sedenczki Hunor (3.b osztály).
Az előzetes feladatsor alapján a csapat bemutatta a zsűrinek a LEGO elemekből felépített szabadidőközpontot. Külön hangsúly helyeződött a robot működtetésére. A gyerekek kellő izgalommal dolgoztak. A másnapi eredményhirdetésen örömmel értesült kicsiny csapatunk arról, hogy a megtisztelő „Legjobb új csapat” címet érdemeltük ki. Írta: Lazók Brigitta felkészítő pedagógus






