Tavaszi túra a Budai-hegységben

Az iskolai Szent István Túrakör felső tagozatos diákjai 2022. május 28-án újabb kihívást teljesítettek, mely a Budai-hegység legrégebbi turistaútjain vezetett és több szakaszon érintették az Országos Kék Túra útvonalát. Kirándulásunk első célpontja az Árpád kilátó volt, ahonnan csodás kilátás nyílt a fővárosra, a Dunára, a Parlamentre. El is időztünk itt egy kicsit hosszabban, hogy kiélvezhessük a látványt.

Itt áttértünk a Glück Frigyes útra, melynek mentén a résztvevő gyerekek örömére több erdei játszóteret is találtunk, ezeknél természetesen mindig megálltunk egy kis játék erejéig. Felkerestük az Oroszlán-sziklát is, mely egy hatalmas sziklatömb, ami egy ülő oroszlánhoz hasonlít.

Ezután felkapaszkodtunk a Homok-hegy tetejére, ahonnan újra páratlan panorámában gyönyörködhettünk, de még ezt is felülmúlta az, amit túránk legmagasabb pontjáról, az Újlaki-hegyről láthattunk. Nagyon megdolgoztatott minket a kaptató, melyen feljutottunk erre a pontra, de senki nem bánta ezt egy percig sem. A látvány mindenkit kárpótolt! Innen már kényelmesebb szakaszokon jutottunk el a Virágos-nyeregbe, ahol egy hatalmas tisztáson lepihentünk és megebédeltünk, majd innen kényelmes tempóban, komolyabb emelkedők nélkül jutottunk vissza kiindulópontunkra és a buszra felszállva lelkesen beszéltük meg a nap tapasztalatait, élményeit egymással.