Mátra túra

2024. április 21-én nagy nap virradt a természetet és a szép tájakat kedvelő diákokra és a kísérő pedagógusaikra, Szoboszlai Fruzsinára és Balogh Zoltánra.

Elindult az idei év első túrája, melynek úticélja a Mátra dél-nyugati peremvidéke volt. A reggeli gyülekező után utunk első szakaszát vonaton tettük meg Gyöngyös állomásig. Itt szálltunk át a Mátravasút szerelvényére, amely Lajosházáig (Szalajkaház) vitt bennünket a Mátra bércei, völgyei között kanyarogva. Innen indult túránk első szakasza. Az időjárás kissé szeles és hűvös volt eleinte, de nagy lelkesedéssel vetettük bele magunkat a Mátra erdei közé. A meredek sziklás kaptatók sem állták utunkat. Tölgyes erdők csendes lombjai, kanyargós hegyi ösvények következtek. Ittunk az Ilona forrás tiszta vizéből, több helyen megállva néztük a Mátra vonulatainak panorámáját. A hegység kialakulásáról a túra szervezője Balogh Zoltán tartott kiselőadást. Utunk során elhaladtunk a kőfejtő mellett is, ahol bepillanthattunk a hegységet alkotó mélyebb kőzetrétegekbe is.

A túra első szakaszát Mátrafüreden zártuk, ahol pihenő következett és finom falatokkal csillapítottuk éhségünket. Következő úticélunk a Kozmáry kilátó volt. A Mátra legrégibb kilátójából gyönyörű kilátás nyílt Gyöngyös városára a Pipis-hegyre és az Alföld peremére.

Sok élménnyel gazdagodva, jó hangulatban érkeztünk vissza a hatvani vasútállomásra.