Alternatívák a főzés során…..
Rendhagyó tanítási órák voltak 2018. november 20-án az intézmény tankonyhájában. Az órák ugyan 45 percig tartottak, de a téma teljesen szokatlan volt a diákok számára. A mesterszakács az ételkészítés fortélyai mellett új alapanyagokkal ismertette meg a tanulókat. A pro és kontra ételkészítés során a diákoknak meg kellett figyelni, hogy mennyiben különbözik az alapanyag, a tápanyagtartalom és az ár. A gyerekek három turnusban ismerkedtek az új alapanyagok főzés előtti állagával, majd keverhettek-kavarhattak, ízlelhették a fűszerezést, végül jóízűen megették a kuszkuszos csirkemellet és a rizses csirkét is. Mindkettőt ízletesnek, finomnak találták. Mindeközben megtanulták azt is, hogy a konyhatechnikai eljárások közül azokat érdemes előnyben részesíteni, amelyek a főzés közben a legjobban felszínre hozzák az élelmiszerek természetes zamatát, és új ízekkel gazdagítják az étrendet. Megtapasztalták azt is, hogy a fűszernövényekkel, zöldségfélékkel együtt párolódott ételek átveszik azok ízét és már nem is hiányzik annyira a só. A „gazdaságossági számítások” során kiderült, hogy a két ételféleség előállítási ára között egy zsömle ára a különbség, nyugtázták, hogy ennyit megér az egészség.